Autoras:

... Mar Blasco, Laura Lillo, Belen Lucendo, Laura Valero y Marta Valero ...

miércoles, 2 de marzo de 2016

COMPETENCIES DEL GRAU DE TREBALL SOCIAL

Com a futurs/as treballadors/as socials, no podem obviar que per a dur a terme qualsevol intervenció socioeducativa ha d'anar acompanyada de components educatius. A més de que les intervencions que es duguen a terme han d'estar dirigides a tota la població, no solament a determinats col·lectives.
Per tant, ja que és evident que el Treball Social té un alt component educatiu i transversal, s'ha debatut en classe si haurien d'ajuntar-se els graus de Treball Social i Educació Social, considerem que són dos graus que van molt units, i el treball d'un depèn de l'altre, per tant ajuntar aquests dos graus serviria per a formar professionals capacitats per a dur a terme unes intervencions socials més eficaces i que arriben a tots aquells col·lectius que es troben en situació de risc social.

A causa d'aquesta comparació entre el treball social i l'educació s'han seleccionat en l'aula diverses competències del grau de Treball social que estan relacionades amb l'educació social.
Aquestes competències es classifiquen en bàsiques, generals i específiques.

Dins de les competències bàsiques podem destacar la
CB4: Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.

 
Pel que respecta als generals, trobem la CG3: Capacitat per a ajudar les persones perquè siguen capaces de manifestar les necessitats, punts de vista i circumstàncies.
 
I finalment dins de les competències específiques relacionades amb l'educació social podem definir les següents:
 
CE2: Capacitat per a intervenir amb persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats per ajudar-los a prendre decisions ben fonamentades sobre les seues necessitats, circumstàncies, riscos, opcions preferents i recursos.
CE5: Capacitat per a interactuar amb persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats per aconseguir canvis, per promocionar el seu desenvolupament i per millorar les seues condicions de vida per mitjà de la utilització dels mètodes i models de Treball Social, fent un seguiment amb regularitat dels canvis que es produeixen a fi de preparar la finalització de la intervenció.
CE8: Capacitat per promoure el creixement, desenvolupament i independència de les persones, identificant les oportunitats per formar i crear grups, utilitzant la programació i les dinàmiques de grups per al creixement personal i l'enfortiment de les habilitats de relació interpersonal.
CE9: Capacitat per a treballar amb els comportaments que representen un risc per a les persones, grups i comunitats, identificant i avaluant les situacions i circumstàncies que configuren aquest comportament i elaborant estratègies de modificació dels mateixos.
CE11: Capacitat per a utilitzar la mediació com a estratègia d'intervenció destinada a la resolució alternativa de conflictes, en les circumstàncies que així ho requerisquen.
CE14: Capacitat per a potenciar les persones, famílies, grups i comunitats a fi que siguen capaços de resoldre les situacions en què es troben.
 
Marta Valero Garcia
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario