Com a futurs/as treballadors/as socials, no podem obviar que per a dur a terme qualsevol intervenció socioeducativa ha d'anar acompanyada de components educatius. A més de que les intervencions que es duguen a terme han d'estar dirigides a tota la població, no solament a determinats col·lectives.
Per tant, ja que és evident que el Treball Social té un alt component educatiu i transversal, s'ha debatut en classe si haurien d'ajuntar-se els graus de Treball Social i Educació Social, considerem que són dos graus que van molt units, i el treball d'un depèn de l'altre, per tant ajuntar aquests dos graus serviria per a formar professionals capacitats per a dur a terme unes intervencions socials més eficaces i que arriben a tots aquells col·lectius que es troben en situació de risc social.
A causa d'aquesta comparació entre el treball social i l'educació s'han seleccionat en l'aula diverses competències del grau de Treball social que estan relacionades amb l'educació social.
A causa d'aquesta comparació entre el treball social i l'educació s'han seleccionat en l'aula diverses competències del grau de Treball social que estan relacionades amb l'educació social.
Aquestes competències es classifiquen en bàsiques, generals i específiques.
Dins de les competències bàsiques podem destacar la CB4: Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Pel que respecta als generals, trobem
la CG3: Capacitat
per a ajudar les persones perquè siguen capaces de manifestar les necessitats,
punts de vista i circumstàncies.
I finalment dins de les competències específiques relacionades amb l'educació social podem definir les següents:
CE2: Capacitat
per a intervenir amb persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats per
ajudar-los a prendre decisions ben fonamentades sobre les seues necessitats,
circumstàncies, riscos, opcions preferents i recursos.
CE5: Capacitat
per a interactuar amb persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats
per aconseguir canvis, per promocionar el seu desenvolupament i per millorar
les seues condicions de vida per mitjà de la utilització dels mètodes i models
de Treball Social, fent un seguiment amb regularitat dels canvis que es
produeixen a fi de preparar la finalització de la intervenció.
CE8: Capacitat
per promoure el creixement, desenvolupament i independència de les persones,
identificant les oportunitats per formar i crear grups, utilitzant la
programació i les dinàmiques de grups per al creixement personal i
l'enfortiment de les habilitats de relació interpersonal.
CE9: Capacitat
per a treballar amb els comportaments que representen un risc per a les
persones, grups i comunitats, identificant i avaluant les situacions i
circumstàncies que configuren aquest comportament i elaborant estratègies de modificació
dels mateixos.
CE11: Capacitat
per a utilitzar la mediació com a estratègia d'intervenció destinada a la
resolució alternativa de conflictes, en les circumstàncies que així ho
requerisquen.
CE14: Capacitat
per a potenciar les persones, famílies, grups i comunitats a fi que siguen
capaços de resoldre les situacions en què es troben.
Marta Valero Garcia
No hay comentarios:
Publicar un comentario